Köp- och leveransvillkor


 Leveransvillkor*

 Normal leveranstid är cirka 7-10 vardagar.

Jag skickar beställningar med Postnord. Jag tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket 7 dagar), så fakturerar vi dig 175 kr för vårt arbete med hantering av varorna plus dom två frakter vi tvingas betala postnord som är 59kr+59kr. Detta är för att minska onödiga köp och skapa en mer medveten konsumtion. 

Betalningsalternativ

  • Stripe som tillhandahåller betalning med betalkort

  • PayPal-konto



Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

  1. Om Sherman Studio AB

  • Företaget har sitt säte i Vallentuna. Företagets postadress är Clerks Väg 6.

  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till hello.mirandasherman@gmail.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör jag av mig inom kort.

  1. Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris och leveransadress.

  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till hello.mirandasherman@gmail.com.

  • Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. 

  • Observera att jag inte ger någon garanti för att bilderna i butiken visar varans exakta utseende, t.ex färgnyans. Detta för att ljuset kan falla olika när jag tar bilderna på produkten.

  1. Leverans

  • Våra normala leveranstider är 7-10 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger behandlas tidigast på måndagen efter.

  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: hello-mirandasherman@gmail.com.

  1. Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

  1. Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss hello.mirandasherman@gmail.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

     här.

    Reklamation och klagomål

  • Jag besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

  • Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.